Vi satsar nu helhjärtat på prenumeranter och digitalt.
Efter att under många år varit en tidning som regelbundet dykt upp med nya nummer i landets tidningshyllor har vi valt en ny riktning. Från och med i år kommer vi att rikta in oss på våra trogna läsare – prenumeranterna, i alla dess former. Målsättningen är att skräddarsy innehållet efter vad ni trogna läsare är intresserade av och vill läsa mer om. Precis som tidigare kommer det senaste numret landa i brevlådan och i våra olika digitala kanaler, men inte längre finnas tillgänglig i butik.
En annan och viktig anledning är miljöaspekten och ekonomin. Det kostar rent ekonomiskt att finnas i landets alla butikshyllor och det är även miljömässigt kostsamt med många och långa transporter samt makulering och returer av ej sålda tidningar. Det är inte heller en hemlighet att pandemin slagit hårt mot många branscher i Sverige, så även mot tidningsbranschen. Kort sagt lägger vi krutet där läsarna finns – ni prenumeranter. Samtidigt är det en risk. Vi är nu helt beroende av er prenumeranter och fler behövs för att säkra tidningens överlevnad i framtiden. Ju fler som prenumererar, desto mer krut kan vi lägga på att utveckla tidningen.
Vi har även som målsättning att underlätta för alla läsare. Genom ett nytt betalsystem kan alla nu enkelt förlänga sin prenumeration, utan att skicka in papper via posten eller godkänna en ny prenumeration via telefon. All hantering har blivit digital och fått en ny modell, inga bindningstider och automatiskt löpande förlängning ett nummer i taget. Precis som alla moderna tjänster. Förhoppningen är att vår nya riktning, våra nya satsningar, ska bära frukt. De ska inte bara underlätta för alla läsare, utan allra främst bidra till en ännu mer läsvärd tidning i alla dess former.
Vill du bli prenumerant? Klicka här!