Yoga World
Annons
Annons
Yoga

Positionen som gör underverk för trötta axlar

Parsva balasana, trä nålen – denna variant av barnets position är skönt lugnande och gör underverk för trötta axlar.

Placera höger hand vid ryggradens slut, rulla bak axlarna och låt blicken fastna där det känns bekvämt. Här kan du även placera handen på bakhuvudet och pressa huvudet mot handen samtidigt som du öppnar upp bröstet mer, eller på inandning sträcka ut höger arm upp mot taket. Efter några djupa andetag flyttar du sedan höger hand in i mellanrummet mellan vänster hand och vänster knä. Gå så långt in som möjligt och vila huvudet och höger axel mot mattan. Andas in för att pressa tillbaka kroppen upp på alla fyra och upprepa på vänster sida.

barnet-1

barnet-2

Annons
Annons

barnet-3

barnet-4

barnet-5

Text: Andrew McGonigle Foto: Movement for Modern Life Yogi: Cheryl Mokhtari

LÄS OCKSÅ: 5 yogapositioner för smärtfria axlar
LÄS OCKSÅ: 4 övningar för starka och rörliga axlar

Sara Valfridsson

Sara Valfridsson

Chefredaktör
sara.valfridsson@dohi.se 0470-76 24 00

1 kommentar

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.