YOGA WORLD
Annons
Asana

3 positioner för din yinklass i hemmet

Här ger Magdalena Mecweld – Sveriges främsta yinyogalärare – dig tre enkla yinpositioner som du kan göra i hemmet.

1. BAKÅTFJÄRIL – PÅ BOLSTER ELLER MOT VÄGG, 3–5 MINUTER
Med fotsulorna ihop, låt knäna falla ut åt sidan. Om du vill kan du stötta dem under med block eller kuddar. Gör fjärilen mot väggen om du har rygg- eller knäproblem.1-YINFASCIA_bakåtfjäril

2. LIGGANDE VRIDNING, 3-5 MINUTER PER SIDA
En övning som balanserar kroppen på bara några minuter. Lägg dig på rygg, dra upp ena knät mot bröstet och låt det falla över åt motsatt håll. Skapa avslappning genom att ha ett block eller en filt under det böjda knät om det inte vilar ned mot golvet.2.YINFASCIA_liggande-vridning

3. BENEN UPP MOT VÄGGEN, UPP TILL 20 MINUTER
En universalställning som vänder upp och ned på hela kroppen. Kom på rygg med rumpan mot en vägg, om du vill och kan.3.-YINFASCIA_ben-mot-vägg_02

Vill du läsa mer om Magdalena Mecweld? Ta då en titt här.

2 kommentarer

  1. Hej
    Gillar att ni delar med er av olika övningar men skulle önska ni berättade vad övningen gör flr nytta/ främjar.
    Tack??

    1. Hej Sussie! Tack för din kommentar, vi ska bli bättre på att berätta vad respektive övning gör för nytta. Bakåtfjärilen här är en skön hjärt- och höftöppnare, liggande vridning ger en skön och avslappnade stretch i rygg och höft, och benen upp mot väggen är skön för trötta ben och fötter som har gått och stått en hel dag.

Lämna en kommentar

Annons
Yoga Bingo är en ny och underhållande version av att praktisera Yoga